dilluns, 26 de novembre del 2007

Arreverure Siria i hola Jordania

Hola a tots!

Ja estic a Jordania, be ja fa tres dies que hi volto, he muntat el camp base a Amman, la capital, i aqui fare la primera etapa que s'acaba dema, pero primer vaig a explicar els ultims primers moments a Siria.

Com ja sabeu vaig tornar cap a Damasc, quina gran pensada, alla he conegut uns suissos de puta mare, en total 4, un que esta viatjant, els altres 3 eren un grupet que estaven 15 dies. Tots junts vam anar a visitar Bursa, que te un teatre roma al.lucinant, no com el que hi ha a Tarragona que es patrimoni de la Horrositat. Per problemes logistics nomes vam poder estar tres hores. Al tornar a Damasc vam anar a sopar a la ciutat vella, com no?, i d'aqui de festa, jo nomes volia fer una copeta per que m'havia d'aixecar a les 7, pero al final vam retirar a les 5 del mati, va ser brutal vam coneixer unes noies de Jordania i Marroc i vam fer un grup multilingua erem 8 i es podeia sentir angles, arab, alemeny, frances, italia i castella, flipant, i tots amb una marxa que no podiem mes, suposo que feia dies que no anavem de festa de veritat i va ser guapissim. Be suposo que us preguntareu si em vaig poder aixecar, doncs si, a les set de peus que a 2/4 de 9 marxava el bus, on vaig fotre una clapada guapissima fins a la frontera, la cual la vam passar rapidissim. A l'autobus vaig coneixer uns Australians que feien la volta al mon durant un any, quina enveja!!!, per cert em van dir que els hi havia agradat molt Tarragona i que havia coincidit amb l'aniversari de la seva dona, ohhhhhhhh!!! que macu!!!!

Canviant de tema i vaig a parlar de Jordania, primer de tot dir, que hi ha molta diferencia amb Siria, Jordania esta uns quants passos per davant de Siria, amb organitzacio, neteja, obertura de ment, potser no son tant simpatics, pero tampoc no es porten gens malament. A Amman, ciutat de 2 milions d'habitants, es molt silenciosa, quasi ningu fa servir el claxon, cosa impensable a Damasc, no te gaire per visitar, pero es un gust passejar pels seus carrers empinants, pujant i baixant escales, aixi m'entreno per fer el senderisme pel Wadi Rum.

Per cert, tambe son igual d'hospitalaris, ahir vaig coneixer un paio que em va fer de guia per la ciutat i no em va deixar pagar res, un enginyer que s'ha pres un temps sabatic i te ganes de viatjar i coneixer gent, de molt bona familia, em va portar a casa seva i em va presentar sa mare i la minyona. Es veu que els cristians a Jordania estan molt ben posicionats i tots tenen molts bons carrecs.

Avui he anat a visitar Jerash, ciutat que es va fundar per l'edad de bronze i que va tenir el seu maxim esplendor en l'epoca bizantina, en l'actualitat encara esta habitada, molt guapa la visita, a mes m'he comprat un quadre de unes beduines, molt guapo. S'ha de dir que Jordania no esta gens malament per comprar, uns lewis valen 10 euros i aixi amb tot, es pot menjar per 1,75 euros i dormir per 7, be per la meva economia, m'havien comentat que era tot molt mes car.

Be, prou de rotllos i anem a les imatges que en tinc unes quantes mes de preparades per que les podeu disfrutar, les d'avui son totes de Turquia.
Felicitats a tots aquells que ha estat l'aniversari (Sara, Merce, entre d'altres) espero que hagueu tingut un dia molt felis i que els tingueu tots iguals.
Beni


Patriotisme turc (Istanbul)


Minino a l'abre, Miauuuuuu!!! (Istanbul)


Teixint a la mesquita Blava (Istanbul)
Tardor (Istanbul)

Bedui (Sille)


Vols fumar? (Sille)


Descans (Sille)
Atracadors de turistes (Sanliurfa)
Sanliurfa de nit
La torre de la donzella (Hama)
Beeeeeeeeehhhh!!!!! (Hama)